söndag 18 oktober 2009

Alla goda ting är tre

Tre embryon finns i frysen. Av fyra ägg blev det tre fina embryon. Det är bra.
Nu får de ligga där och frysa och sen SKA de klara en upptining och till slut bli världens finaste barn. Så måste det bli. Allt annat är uteslutet.

I november är det dags för operation, efter det ska man vänta en menscykel och sen kan man göra ett frysförsök.
Vi har bestämt att vi ska vänta lite längre, januari-februari kanske. Vi måste hitta varandra igen, min kropp måste få ta igen sig, vi måste ta det lugnt ett tag.
Det känns bra.

Vi har idag fått veta att några nära vänner väntar sitt andra barn. Under tiden vi har försökt få barn har de fått ett och väntar ett till. Det är fjärde kompisparet som har fått två barn under tiden vi kämpar för att få ett.
Det känns inte bra.

2 kommentarer:

Invisigoth sa...

Låter som ett vetitgt beslut att vänta, jag tror det tär mer än man vill erkänna att gå igenom allt sånt här, vi tog också en paus nu och börjar om i december, då blir det äggplock i januari så nu är vi i fas igen du och jag ;)
Ha det bäst!

cf sa...

Hej,

Jag ville ge dig en award för din underbara blogg. Priset finns att hämta på min blogg: www.ivfresan.blogg.se

Grattis"